Juletræstænding og Black Friday bragte folk til torvs

Juletræstænding 18 (9) Emil

Byens julebelysning er på plads, de små grantræer pynter gaderne, og fredag den 23. november 2018 blev det endnu engang tid til en af verdens største shopping-begivenheder, nemlig Black Friday. Cityforeningens medlemsbutikker i Kerteminde havde i den anledning indbudt til gode tilbud – men også til børneskattejagt med fyldte slikposer, og til mad på Torvet. Det var nemlig også dagen hvorpå det store juletræ blev tændt.

Både Black Friday, juletræet der blev tændt af borgmester Kasper Olesen, men også en kirkekoncert sent på eftermiddagen sørgede for et stort opbud af mennesker på Torvet. For at de fremmødte skulle blive lidt længere og hygge sig i novemberkulden havde Cityforeningen sørget for underholdning ved Jens Østergaard, samt for madboder. Pølsevognen, som er det nyeste medlem af Cityforeningen, sørgede for de sædvanlige lækkerier samt den klassiske julehotdog med rødkål. Også Vaffelhuset var til stede med varme vafler, og Lulu’s Café stod klar med mørbradgryde. Syberg Kvæg havde bragt deres burger til torvs, og der var ikke et øje tørt, da borgmesteren tændte for juletræet og sang for på julemelodierne.

Julen i Kerteminde er startet, så sæt i gang: 1 -2 – 3 Hyg med at handle julegaver, hyg på byens spisesteder og caféer, og vær med, når Cityforeningen inviterer Julemanden på besøg lørdag den 15. december kl. 11.00 ved Renæssancehavnen.

Foto: Emil Andresen