Cityforeningens flagallé har sagt tak for i år

kerteminde_logo

Siden juni måned har Cityforeningens små byflag festligt vejret i Kertemindes gader, men i denne uge blev de taget ned for sidste gang og pakket væk.

Flagene blev i år sat op på Valdemarsdag den 15. juni, hvor Dannebrog kunne fejre sine 800 år, og det var Kerteminde selvfølgelig med til at fejre. Men de små hyggelige flag er hvert år også med til at byde sommeren og turisterne velkommen, ligesom de pryder gadebilledet i den gamle købstad.
– Vi ved, at folk er rigtig glade for de små dannebrogsflag, der pryder Kertemindes gader om sommeren, og det glæder os i Cityforeningen, at vi kan bidrage med noget kønt til gadebilledet, når byens borgere og turister går tur eller handler i vores forretninger, til gavn for by- og handelsliv, udtaler formand for Kerteminde Cityforening Jonas Nielsen.
Cityforening indkøber nye flag til sæson 2020
Kerteminde Cityforening har altid stået for flagningen i Kertemindes gader. I øjeblikket arbejdes der på at finde ny udgave af de festlige flag, da de gamle er ved at være udtjente. For flag, det kan vi ikke undvære, mener Cityforeningens formand:
– Vi regner med, at de nye flag, som finansieres af Cityforeningens medlemmer, bliver klar til opsætning i forsommeren 2020, siger Jonas Nielsen.
Det er Kerteminde Vandskiklub, der i samarbejde med Cityforeningen sørger for, at flagene sættes op og tages ned igen ved endt sæson. Flagene bruges også til fejring af konfirmationer i Kerteminde. Her er det dog Lions Kerteminde der står for op- og nedtagning.
Cityforeningen støtter livet i Kerteminde
Men det er ikke kun de små dannebrogsflag i vejsiderne, som sponseres af Kerteminde Cityforening. Næste projekt er Dragefestivalen, der i efterårsferien bl.a. bringer et festligt drageoptog til byen i samarbejde med en anden Cityforenings-aktør, nemlig Fjord&Bælt. Via Cityforeningens Aktivitetspulje sponseres festivalen med 20.000 kr., hvilket gør det muligt for festivalen at blive endnu større, og endnu mere festlig end i 2018.

Læs mere om Cityforeningens Aktivitetspulje her på siden