Ansigtsmaling og græskarudskæring på Torvet blev et tilløbsstykke

IMG_0183-1

Kerteminde Cityforening inviterede den 31. oktober til en skræmmende eftermiddag og aften med uhyggelige tilbud. Eftermiddagen bød på aktiviteter for børn – og om var det forældrenes tur til at slå til på de gode timetilbud i foreningens butikker.

– Det er længe siden, vi som Cityforening har slået dørene op med aftenåbent for at invitere de handlende indenfor til en omgang gode tilbud, sagde formand for foreningens Aktivitetsudvalg Bjarne Svane.

Cityforeningen, der sponserer de fleste store arrangementer i Kerteminde, har i år forlænget ydersæsonen med en månedlig aktivitet, der skal komme både de handlende og livet i byen til gavn.
– I oktober havde vi Halloween Night, som gerne skulle blive en tradition, som vi fremover vil bygge videre på, i november tændes juletræet samtidig med, at der er underholdning på Torvet med Paw Patrol og Time Out, og slikskattejagt for børn. I december arrangerer vi Julemandens ankomst i samarbejde med Vandskiklubben som altid, fortæller Bjarne Svane.

Græskarudskæring på Torvet og rollespil med KAT
I de sene eftermiddagstimer havde Cityforeningen den 31. oktober allieret sig med Turismens Venner, der gerne stiller op for at hjælpe byens aktiviteter på vej. Børn kunne derfor deltage i græskarudskæring på Torvet – helt gratis, og efterfølgende tage græskarret med hjem.
Der var også være uhyggelige ansigtsmasker malet af elever fra Kerteminde Byskole. Skolens SFO havde allerede været i gang med at skære græskar, som stod i Kertemindes centrum og skabte en u-hyggelig stemning.

Kerteminde Amatør Teater var også til stede i aftentimerne, hvor de skabte en sjov og moderat u-hyggelig stemning i gaderne imens handlen stod på.

Det var en velbesøgt eftermiddag og aften, og Cityforeningen håber på at kunne følge op med flere arrangementer i løbet af det næste års tid til gavn for handlen og for livet i Kerteminde.