Julen indfinder sig hos Cityforeningen fredag den 29. november

Black Friday 2019

Vær med til at byde julen velkommen i Kerteminde i hyggeligt selskab med Cityforeningen fredag den 29. november fra kl. 15 på Torvet og i byens forretninger

Slikskattejagt, musikalske indslag, oplæsning af julehistorier og Paw Patrol er nogle af de hyggelige ting, du kan opleve i Kerteminde, når Cityforeningen inviterer til en hyggelig eftermiddag. Vi tænder byens julebelysning, og i samarbejde med kommunen tænder vi også det store juletræ på Torvet. Dagen byder samtidig på den efterhånden traditionelle Black Friday – dagen hvorpå der kan jagtes gode tilbud i butikkerne.
Arrangementet starter kl. 15.00, hvor Cityforeningen byder velkommen til de handlende, og hvor der på Torvet er gjort plads til underholdningen, der varer lige til kl. 19.00.

Som noget helt nyt har man inviteret de vakse vovsevenner fra det populære tv-program Paw Patrol. Det festlige show går i gang kl. 15.30, og knap en time senere kan interesserede børn og barnlige sjæle få lov at møde figurerne til en meet and greet når showet er slut.

Cityforeningen har igen i år arrangeret en Slikskattejagt i foreningens butikker, som sidste år blev et stort hit hos børnene, og derfor kan de også i år gå på slik-opdagelse, udstyret med en pose og et skattekort over de deltagende butikker.

Den røde tråd gennem hele eftermiddagen vil være underholdningen med bandet Time Out, der sørger for sang, musik og den gode julestemning. Ligeså vil man på dagen kunne købe sin aftensmad på Torvet, så man ikke går glip af noget: Pølsevognen vil være åben, Lulu’s Café er vært ved kolde og varme drikke på Torvet og med en varm ret i caféen, der også kan laves ”to go”, Vaffelhuset står klar med vognen med friskbagte æbleskiver og Sybergkvæg laver lækre burgere. Der er derfor ingen undskyldning for ikke at deltage i løjerne.

Fra kl. 16.30 og frem til kl. 19.00 vil Danske Bank i samarbejde med Kjavis.dk gerne invitere på julehistorier med Svend Novrup, der læser op i bankens baglokale, hvor der også serveres lidt godt til ganen.

Der vil også være julehygge omkring byens smukke kirke, ligesom man i Cityforeningens forretninger vil hygge om de handlende. Kl. 17.30 underholder dygtige og musikalske børn fra Kerteminde Musikskole, og festlighederne munder ud i borgmester Kasper Olesens ankomst. Han vil kl. 18.00 tænde det store juletræ på Torvet, og sammen synger vi julen ind. Time Out spiller efterfølgende mere musik og sender de handlende godt på vej ud i butikkerne, der for de flestes vedkommende har åbent lidt længere i anledning af Black Friday.

Med arrangementet ønsker Kerteminde Cityforening at ønske alle en rigtig glædelig julehandel!