Kom og hils på Julemanden lørdag formiddag den 14. december fra kl. 11.00

Julemandens ankomst (10)

Julemanden går en travl tid i møde, men heldigvis er planen som altid at lægge til ved Renæssancehavnen i Kerteminde lørdag den 14. december kl. 11.00.

Julemanden er på vej – det kan du stole trygt på. Lørdag den 14. december lægger han vanen tro vejen forbi Kerteminde. Men eftersom der ikke er noget sne hvorpå kanen med rensdyrene kan lande, da har Julemanden valgt at lade sig fragte med fiskekutter – et oplagt valg når man skal besøge en gammel fiskerby. Med sig har Julemanden en masse små hjælpere.

Når Julemanden og hans hjælpere er kommet i land, bliver han og hans følge kørt rundt i hestevogn i byens gader, og der bliver kastet godter ud fra vognen. Ved endestationen på Torvet danner Julemanden en kæde med alle børnene, hvorefter de danser Nu’ det jul igen hele vejen rundt om kirken, og rundt om det store juletræ. Til slut kan man få taget et billede med Julemanden – hvis man spørger ham pænt ad – hvorefter han ønsker alle en Glædelig Jul!

Alt imens spiller Lindøorkestret op til jul på Torvet fra kl. ca. 11.00 og frem til kl. 12.00.

Men man behøver ikke lade festligheder slutte her, for dagen er også en mulighed for at gøre sine juleindkøb i handelsbyen Kerteminde, hvor mange af Cityforeningens butikker vil have åbent frem til kl. 15.00 om lørdagen. Man kan også komme igen om søndagen, hvor dagtimerne indtil kl. 14 igen tages i brug til at byde velkommen indenfor til en god gang lokal shopping i Cityforeningens forretninger.

Det er Cityforeningen og Vandskiklubben i Fællesskab, sammen med de to lokalpatrioter Anders Verner Hansen og skipper Kim ”Pingeling” Nielsen, der sørger for, at Julemanden finder vej til den gamle købstad med godter i posen til børnene.

Der vil på dagen også være mulighed for at få en gratis tur i hestevognen, rundt i Kertemindes gader.