Jonas Nielsen fortsætter som formand: Genvalg til det meste af bestyrelsen hos Kerteminde Cityforening

kerteminde_logo

-En usædvanlig tid at være formand i, sagde formand for Cityforeningen, der gennem de seneste knap tre år har haft sager på bordet han aldrig havde kunnet forestille sig.

Torsdag aften den 17/3 2022 var det endelig blevet tid for Kerteminde Cityforening til at kunne samles til en længeventet generalforsamling på Tornøes Hotel. Knap tre år var der gået siden foreningens sidste, og derfor skulle der også følges op på bestyrelsesmedlemmer, suppleanter og forskellige emner, som foreningen er involveret i i Kerteminde by.

Det blev ikke til de store udskiftninger i bestyrelsen, eftersom der var genvalg til Jonas Nielsen som formand samt genvalg til de fleste af de siddende medlemmer. Bjarne Svane havde et ønske om at træde ud af bestyrelsen efter at have været med til at starte foreningen i sin tid, og efter at have siddet i bestyrelsen lige siden – både som formand og som menigt medlem. I stedet tiltrådte tidligere suppleant Tina Hansen fra Vaffelhuset, og i hendes sted som ny suppleant Lars Lange fra nuvel i Vestergade.

Forskellige emner, som Cityforeningen har taget sig af gennem de seneste år, blev drøftet. Ud over indkøbet af flag til de nye flaghuller i byens gader og det gode samarbejde med Kerteminde Kommune, var det især corona der satte sit præg på perioden og på, at der skulle gå så længe førend en generalformsaling kunne afholdes. Heldigvis kunne forsamlingen konstatere, at foreningens medlemmer var kommet igennem med skindet på næsen på trods af diverse restriktioner, og hvoraf flere har været ude i forskellige kreative indslag og udbringning af diverse varer direkte til kunderne, som i længere perioder ikke måtte komme i butikkerne. Hvem husker fx ikke Cityforeningens gavekort-kampagne der fik borgerne på dupperne for at støtte op om forretningslivet, eller den danske mexicaner, der pludselig kom ind fra højre og fik hele Kerteminde til at elske hans nærmest ugentlige donationer, og som fik borgmesteren til at optræde i mexikanerhat live på Facebook.

Også Twenty20’s legendariske online-salg på Facebook fik opmærksomhed, og netop Twenty20, nuvel i Vestergade samt Kerteminde Boghandel, foreningens nyeste medlemmer, som imod alle odds startede op nærmest midt under en verdensomspændende coronakrise, har formået at slå sig fast i byen med et fast klientel. På trods af corona går Cityforeningen styrket ind i fremtiden med økonomien i behold, eftersom medlemmerne trofast har holdt fast i sammenholdet.

Der var heldigvis også tid og mulighed for at drøfte fremtiden, der hos Cityforeningen byder på det årlige sponsorat til Kirsebærfestivalen, til Kræmmermarkedet den første lørdag i juli, til Dragefestivalen i efterårsferien, til Kertemindes julebelysning, til aktiviteter omkring juletræstænding samt til Julemandens ankomst i december – alle aktiviteter der er med til at gøre Kerteminde en attraktiv by både for de handlende og for de forretninger, der vælger at slå sig ned i bybilledet.

– 2022 bliver forhåbentligt et år, hvor vi atter kan samles i hinandens selskab til events, der får ben at gå på bl.a. grundet økonomisk opbakning fra byens førende forretninger i Kerteminde Cityforening, siger formand for foreningen Jonas Nielsen.

Bestyrelsen: Formand Jonas Nielsen, Købmandsgården
Jan Sandgaard, Superbrugsen