BESKRIVELSE

Hvad foregår der på boligmarkedet? Hvad skal man gøre, hvis man står over for snarlig pensionering? Hvad skal man gøre med sine investeringer med et uroligt marked?

Hvad dette sidste angår, siger filialdirektør Asbjørn Christiansen, at det gælder om at have is i maven, men vil man have den bedst tænkelige rådgivning, bliver der etableret et skærmmøde, hvor kunden fra sin computer kan følge med hos såvel sin daglige medarbejder som hos den investeringsekspert, der sidder et andet sted, fx i Svendborg.

– Der er mange af vores kunder, der har været utrygge ved at skulle holde skærmmøder, men som nu opdager, at de faktisk fungerer fint. Alligevel skal ingen være bange for, at de ikke til enhver tid kan få et personligt møde, hvis de har det bedst med det, forklarer Asbjørn.

Når det gælder boligmarkedet, søger kunderne såvel rådgivning om evt. omlægning af flexlån som om muligt huskøb. Her kan man lægge alle oplysninger ind i Danske Banks Boligværktøj på hjemmesiden og være rustet til tænderne, før man evt. kontakter banken, fordi man har fået et godt resultat.

Filialen i Kerteminde klarer sig godt på alle fronter
Danske Banks filial i Kerteminde ligger fast trods mange rationaliseringer, og faktisk har det næppe på noget tidspunkt været på tale at nedlægge den.

– Jeg tvivler også på, at det nogensinde sker. Vi klarer os godt på alle fronter. Vi har et fint kundetal, gode resultater at fremvise, og vores medarbejdere er så trofaste, at det ikke kan imponere nogen, at jeg har været her i 20 af de 37 år, jeg har arbejdet i bankverdenen. Michael Serop var på gæstevisit andetsteds, men vi har haft et forbløffende fællesskab, siden vi startede samme dag på elevskolen, mindes Asbjørn med et stort smil.

Danske Banks smukke bygning stammer fra 1690, hvor den blev bygget som købmandsgård på et tidspunkt, hvor købmændene stod for en stor del af pengeudlånene.

Bank har der været siden 1920 under mange navne: Kerteminde Bank, Banken for Kerteminde og Omegn, Provinsbanken og nu altså Danske Bank.

– Vi har med andre ord 100 års bankjubilæum i 2022. Forhåbentlig kan vi fejre det med manér i selskab med vores trofaste kunder, slutter Asbjørn Christiansen før næste skærm-tete-a-tete.

Danske Bank har åbent alle hverdage mellem kl. 10.00 og kl. 13.00.
Der er mulighed for møder alle hverdage mellem 08:00 til 18:00.

Danske Bank
Langegade 31, 5300 Kerteminde