BESKRIVELSE

Nordea Kerteminde har tætte bånd til Østfyn, og banken er glad for, at man stadig er til stede i Kerteminde alle ugens hverdage.
Døren er altid åben mandag til fredag kl. 10.00-16.00. Derudover er det muligt at aftale møde mandag til torsdag fra kl. 08.00-18.00 samt fredag fra kl. 08.00-16.00.

Ny afdeling
Nordea har for nylig holdt flyttedag. Nordea er nemlig flyttet 750 meter fra Langegade og har fået en helt ny afdeling på 1. sal hos firmaet Egmose på havnen.

Kasper Helding Andersen fortæller:
– Flytningen skyldes, at vi havde meget store lokaler, som ikke længere var tidssvarende efter mange år i Langegade. Vi ønskede en ny afdeling med en god placering og nem tilgængelighed i form af parkering samt adgang for alle via trappen eller liften, og da muligheden bød sig, var vi ikke i tvivl. Tilbagemeldingerne fra kunderne har været positive, og vi har fundet os rigtig godt til rette i vores nye omgivelser med en af byens bedste udsigter. Vi har heldigvis stadig mange kunder, som benytter os til deres daglige bankforretning i form af betaling af regninger, hjælp til netbank/mobilbank kort mm. Vi får i gennemsnit besøg af ca. 5-10 kunder ved skranken om dagen. Vi har også fået installeret en Ipad til kunderne, hvis de skal have hjælp til netbank eller opsætning af mobilbank, eBoks, NemID eller andre apps.

Selvom Nordea er flyttet ned på havnen, har man stadig sin automat i Langegade, hvor tilgængeligheden er den størst mulige.
Med fastholdelse af automaten i Langegade er Nordea hermed at finde to steder i byen.

Kunderne i Nordea kan også stadig bestille og afhente valuta lokalt i afdelingen, og derudover kan man hæve og indbetale danske kroner og Euro i automaten i Langegade. Øvrig kontantservice kan ske via afdelingen på Vestre Stationsvej i Odense.
– Vi kigger løbende på efterspørgslen i vores automater og vi kan ændre seddeltyper, hvis kundernes behov ændrer sig.

Tilgængelighed døgnet rundt
Nordea gør også meget for at rådgive kunderne, når det passer ind i deres hverdag. Man har bl.a. mulighed for onlinemøder med en bankrådgiver lørdage og søndage i tidsrummet 10.00-18.00 samt i hverdagene frem til kl. 20.00.
– Målgruppen er kunder, som finder tidspunktet mere relevant og i overensstemmelse med deres dagligdag, og derfor ønsker vi at være til rådighed, når det passer vores kunder bedst muligt, siger Kasper Helding Hansen.

Størstedelen af møderne i weekenden omhandler boligkøb, hvor banken dermed har mulighed for at give kunden tilsagn om køb af bolig få timer efter en evt. fremvisning i weekenden. Og i et hektisk boligmarked med mange købere er det blevet en stor succes både hos de eksisterende kunder såvel som nye.
– Kunderne kan selv booke sig ind hos os online via nordea.dk eller via deres netbank og mobilbank. Derudover kan de ringe eller chatte med en fysisk medarbejder 24 timer i døgnet. Selv juleaften. Det giver en stor tryghed, hvis man pludselig står et sted og har mistet sit kort.

– Vi inddrager løbende vores kunder så vi sikrer, at vores værditilbud stemmer overens med deres ønsker og behov til bla.a vores tilgængelighed.

I Nordea kan man selv spærre sit Mastercard via mobilbanken, så det kun kan bruges i Danmark. Med et enkelt klik kan man så tilvælge et land eller en verdensdel, samt om kortet skal kunne bruges til handle på internettet.

Der bliver som bekendt svindlet meget på nettet og de sociale medier. Nordea har fem enkle råd til at undgå svindel.

Udlever aldrig din NemID adgangskode eller engangskode til nogen, der ringer dig op.
Lav aldrig en overførsel, fordi nogen forsøger at overtale dig til det over telefonen.
Læs altid teksten i en SM eller i NemID nøgleapp, inden du bekræfter en betaling eller overførsel.
Klik ikke på et link i en SMS eller e-mail, du ikke har bedt om.
Lad dig ikke narre af ”love Scams”, eller investeringsfup.Og man er jo altid velkommen til at kontakte os døgnet rundt, hvis man bliver udsat for svindel, siger filialdirektøren.

Forretning med omtanke – Globalt og lokalt
Nordea ønsker som virksomhed at bidrage positivt til vores samfund og har bærdygtighed højt på dagsorden.
Bankens fond Nordea Invest ”Klima og Miljø KL” har b.la. haft 10 års fødselsdag i år, og det blev fejret med et samlet afkast på over 200% siden opstarten.

– Derudover kunne vi i 2019 præsentere vores grønne billån til elbil med en lav rente og en bæredygtig finansiering baseret på grønne obligationer. Lokalt deltog vi som afdeling i 2019 på Tovet i Nyborg i den landsdækkede verdensmåls-kampagne, som havde til formål at udbrede kendskabet til FN´s 17 verdensmål. Tre fantastiske dage, hvor bla. Anne Hjernøe, Jesper Theilgaard og Søren Dahl også deltog.

Lokalt ønsker man via Nordea Fonden at støtte det gode liv inden for sundhed, motion, natur og kultur.
– Vi kunne i 2019 ved flere lejligheder støtte lokale projekter via Nordea Fondens midler. I 2020 med et forhåbentligt endnu større bidrag.

Så til alle lokale foreninger – Få nu søgt støtte til jeres projekter via Nordea Fondens hjemmeside!

Medarbejdere i Nordea Kerteminde:
Uanset, om du har brug for rådgivning om opsparingsmuligheder, et lån, pension, eller du har fundet din drømmebolig, sidder Maria, Lena, Mia og Kasper klar til at være dig behjælpelig.

Kasper Helding Hansen
Filialdirektør Kasper Helding Hansen har tætte bånd til Østfyn, og han er glad for, at man stadig er til stede i både Kerteminde og Nyborg.

Kasper Helding Hansen stammer oprindelig fra Årslev på Midtfyn, men har boet 8 år i København, hvor han blev uddannet som finansøkonom på Copenhagen Business Academy. Har siden 2013 arbejdet i Nordea. De seneste 2 år som filialdirektør i afdelingerne Kerteminde og Nyborg.
Ud over Årslev har han også tæt kontakt til Ullerslev og Nordenhuse, fordi hans mormor bor i område, og fordi familien har haft sommerhus i Nordenhuse siden 1973.

Kasper bor i Skibhuskvarteret i Odense sammen med sin kæreste Louise, deres datter Agnes og hunden Sylvester.

Maria Bøgelund Jørgensen

Rådgiver Maria Bøgelund Jørgensen er født og opvokset i Kerteminde, hvor hun har gået 10 år på Kerteminde skole. Maria har siden 2017 været ansat i Nordea. Det seneste år i Nordea Kerteminde.

Maria er et kendt ansigt i Kerteminde, da hun i sin fritid har arbejdet i Vaffelhuset i 10 år. Maria bor til dagligt i Odense, hvor hun også færdiggjorde sin bachelor i Finans på UCL.

Det meste af Marias familie bor stadig i byen, hvor hun ofte besøger dem efter arbejde eller i weekenderne.

Lena Bøgh Grandal Andersson
Rådgiver Lena Bøgh Grandal Andersson er opvokset i den lille landsby Skellerup, tæt ved Ullerslev.

I 2007 dimitterede hun som student fra Nyborg-Kerteminde handelsskole. Efter et sabbat år startede hun i 2008 som bankelev i Kerteminde afdeling.

Lena har sin tid i Nordea været rundt i flere afdelinger på Fyn for at ende tilbage, hvor det hele startede. Nemlig I afdelingen i Kerteminde, hvor hun har siddet som rådgiver siden 2016.

Hun er lige vendt tilbage fra barselsorlov med sin datter og er nu at finde i Kerteminde afdeling tirsdag, onsdag og fredag, og de øvrige dage i Nyborg afdeling.

Lena bor I Langeskov sammen med sin mand Roland og deres to børn, William på 5 år og Clara 1,5 år.

Mia Sander
Premium Rådgiver Mia Sander har de sidste 20 år arbejdet i den finansielle sektor. De sidste 4 år som rådgiver i Nordea Kerteminde, ”her skal jeg også pensioneres”.

Mia er fra Kerteminde og har gået på både Fjordvangskolen og Kerteminde Skole. Som 18- årig flyttede Mia først til Odense, og senere blev det 10 år i København. Men mange fynboer vender tilbage til Fyn, og det gjorde Mia også, hvilket hun aldrig har fortrudt.

Mia bor sammen med sin mand og deres hund Gandhi. De har 2 drenge, som er flyttet hjemmefra og til juni kommer deres datter hjem fra USA efter et år på High School.

Nordea
Marinavejen 1, 1. sal, 5300 Kerteminde