Tiden er til at stå sammen, passe på hinanden og bakke op om byens erhvervsliv

kerteminde_logo

Corona-pandemien er lige nu skyld i en meget usikker tid for os alle og især for Kertemindes erhvervsliv. Over hele landet lukkes restauranter ned, hoteller modtager aflysninger, forretninger risikerer at brænde inde med varelagre, og vi ved ikke hvad den kommende tid kommer til at betyde for de forretningsdrivende i forhold til karantæner og yderligere tiltag fra den danske regerings side af for at forsøge at minimere skaderne forårsaget af corona.

Formand for Kerteminde Cityforening Jonas Nielsen udtaler:
Vi står alle lige nu i en meget sårbar situation, og vi ved ikke hvor længe denne virus kommer til at påvirke vores dagligdag. Nogen siger minimum 14 uger. Mange forretningsdrivende her i Kerteminde er som selvstændige i en rigtig sårbar situation, og vi beder derfor byens borgere, vores trofaste kunder og Cityforeningens medlemmer til at stå sammen, til at passe på hinanden og til at fortsætte med at handle i vores forretninger indtil andre eventuelle retningslinjer kommer på dagsordenen.

Kerteminde Cityforening opfordrer derfor på vegne af alle foreningsmedlemmer til at handle lokalt i disse tider for at vi kan komme igennem krisen og ud på den anden side med et nogenlunde intakt erhvers- og butiksliv.
– Det kan ikke undgås, at mange af os på den ene eller den anden måde kommer til at blive påvirket af situationen som den er lige nu, så pas på hinanden derude, tag jeres forholdsregler, hold øje med medierne og respekter reglerne der sættes for det utilregnelige spil, der spilles med hele verden lige nu, opfordrer Cityformanden. – Vi tager alle nødvendige forhold i vores forretninger så du kan handle på en sikker måde.

Alle Kerteminde Cityforenings forretninger holder åbent lige indtil andet bliver dikteret ovenfra. Hold jer gerne opdateret omkring den lokale handel på Cityforeningens Facebook-side.